Missie

“Here is to the crazy ones”, is een citaat uit de bekende Apple reclamecampagne uit 1997. Het gaat over mensen die dingen anders zien. Mensen die niet vast zitten aan regels en de status quo. Het zijn lastige types, maar ze veranderen wél wat: “They invent. They imagine. They heal. They explore. They create. They inspire. They push the human race forward”, aldus Apple, om af te sluiten met de slogan: “Think Different”.

Deze commercial heeft mij enorm geïnspireerd. Waarom? Omdat het klopt! “Je kunt een probleem niet oplossen met hetzelfde denken als het gecreëerd heeft” , zei een groot wetenschapper ooit. Alleen de mensen die het lef hebben tegen de stroom in te zwemmen, diegene die het nét even anders doen hebben het inzicht om iets daadwerkelijk te veranderen.

Ondernemers, wetenschappers, CEO’s, politici of studenten, overal zitten deze creatieve geesten. Overal proberen ze de status quo aan te pakken. Zij kijken liever naar de mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden.

Het is mijn missie om ingesleten denkpatronen te doorbreken. Ik geloof in de kracht van het verhaal. Eén goed voorbeeld, zegt meer dan 100 managementtheorieën. Daarom interview ik ze, ga ik met ze in debat en vertel hun verhalen door. Ik wil andere mensen bewust laten zijn van hun eigen ingesleten manieren om naar problemen te kijken. En wellicht –heel misschien– verandert er daadwerkelijk iets.

Daarom vind ik het heerlijk om mensen om mij heen te hebben waar ik energie van krijg. Die bruisen van ideeën, over hoe het anders en beter kan. Ik wil zelf ook zo zijn. Zo wil ik dat mijn programma’s, debatten en congressen zijn. Samen, enthousiast, creatief en uitdagend. Niets houdt ons tegen!

Downloads

 

Think Different – de reclamecampagne van Apple (1997)

[vc_video link=’https://www.youtube.com/watch?v=ImE8ZyoKUaQ’]