Genomineerd voor Dagvoorzitter van het Jaar!

januari 19th, 2014|

Yess! Erg leuk, om door collega's genomineerd te worden voor de titel "Dagvoorzitter van het Jaar". Waarvoor dank. Binnenkort interview met de jury. In voorbereiding daarop: een lijstje. Het is

6 geheimen van een goede elevator pitch

januari 23rd, 2012|

In het radioprogramma dat ik presenteer: “Zaken doen met” komen veel pitchende ondernemers langs. Ze hebben één minuut de tijd om hun bedrijf onder de aandacht te brengen. Tot mijn spijt moet ik constateren: veel ondernemers zijn goed in ondernemen, maar niet per definitie in pitchen! Vaak is het gesprek ná de pitch veel beter dan de pitch zelf. Daar moeten we wat aan doen. Ik word soms gevraagd om ondernemers pitchtraining te geven. De handvatten die ik dan meegeef heb ik opgesomd. Ik hoop dat je er wat aan hebt als ondernemer: voor de radio, voor een jury, of –echt ouderwets— in een lift. 1) Het is een verhaal: geen bulletpoints. Mensen worden meegenomen door een verhaal. Over jezelf, over je bedrijf, je passie, of het liefste alle drie tegelijk.Kortom: een verhaal over de toegevoegde waarde die jij levert. Als je publiek het één keer heeft gehoord, moeten ze het kunnen navertellen. Dat kan alleen bij een mooi verhaal, niet met Powerpoint en bullitpoints.

Welke tweets worden een hit?

november 5th, 2011|

Foto’s bij mijn tweets worden gemiddeld zo’n 100 keer bekeken. Ik heb rond de 2500 volgers, dus dat betekent dat minder dan 5% van mijn volgers de moeite neemt om even te kijken. Aardige score, niet wereldschokkend. Op 20 oktober plaatste ik de foto hiernaast van een regenboog. Uiteindelijk is de teller op ruim 4000(!) blijven steken. Het bericht werd 190 keer geretweet, en ik kreeg er in een keer meer dan 100 volgers bij. Wat is het geheim van dit onverwachte succes vroeg ik me af? Want als je dit één keer kan, waarom niet vaker?